2024-03-20 06:00Pressmeddelande

Nominerade till Årets Cityföretag i Södertälje 2023

Järnagatan 1120x700.jpg

Nu presenterar Södertälje City de tre företagen i centrum som nominerats till Årets Cityföretag 2023.

Utmärkelsen delas ut av Södertälje City för att uppmärksamma verksamheter som arbetar aktivt för att stärka både sin egen och hela stadskärnans attraktionskraft, och som genom professionell service skapar nöjda och glada besökare med en positiv känsla för staden.

De nominerade för 2023 års utmärkelse är:
- Caesar's American & Italian Kitchen
- ICA Kringlan
- Johnells

"Alla nominerade förtjänar att lyftas som goda förebilder och fantastiska exempel på den entreprenörsanda som finns i Södertälje, och vi ser fram emot att få hylla dem under årets största företagsevent"
säger Aljoša Lagumdžija, VD Södertälje City

Södertälje City presenterar vinnaren och delar ut utmärkelsen under Södertäljegalan den 16 april. En gala som ska stärka det lokala företagsklimatet och uppmärksamma och lyfta fram företag, organisationer och människor som gör något bra för Södertälje. Evenemanget arrangeras av Näringslivsavdelningen i Södertälje kommun tillsammans med Företagarna Södertälje/Nykvarn.

►Se mer info om de nominerade på sodertaljecity.se/arets-cityforetag-2023

Tidigare vinnare
2019 - Fastighetsbyrån
2020 - Mas Que Tapas
2021 - Actic Sydpoolen
2022 - Stekt Burger & Stuff

Om Södertälje City

Södertälje City jobbar med att stärka stadskärnans attraktivitet som besöks- nöjes- & shoppingmål utifrån våra fokusområden tillgänglighet, trygghet och puls.

Aljoša Lagumdžija
Aljoša Lagumdžija