2024-03-21 15:13Pressmeddelande

Södertäljefestivalen nominerad till Gyllene Hjulet

Södertäljefestivalen 2023Södertäljefestivalen 2023

Södertäljefestivalen är nominerad till Gyllene Hjulet 2024, Sveriges mest prestigefyllda pris inom eventbranschen.

Södertälje City nomineras tillsammans med vår samarbetspartner, evenemangsbyrån Eventyr NineYards AB, för att uppmärksamma det kreativa och effektfulla arbetet vi genomförde för att skapa en minnesvärd och framgångsrik stadsfestival i Södertälje förra året.

Södertäljefestivalen tävlar i kategorin "Årets Lokala Rättighet", en kategori med fokus på nytänkande kommersiella samarbeten på lokal nivå.

"Vi är väldigt glada och stolta över att bli uppmärksammade för vår insats kring Södertäljefestivalen på en nationell nivå. Vi har arbetat hårt och har haft en väldigt givande samverkan med våra leverantörer och partners för att göra Södertäljefestivalen till ett uppskattat evenemang för alla i regionen", säger Aljosa Lagumdzija, VD Södertälje City.

FAKTA
Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES – Sponsrings & Eventsverige – i syfte att uppmärksamma och hylla aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.

Tävlingen belönar projekt från det gångna året, som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag. 2024 års final går av stapeln den 17 april.