2011-10-27 12:48Pressmeddelande

Sveriges Radio på besök i Södertälje (Varuhuset Kringlan) 31 oktober

Vi har nyligen lanserat vår nya tagline, “Vi älskar Stockholm”. Det kommer finnas med i sändningarna som en röd tråd och vi kommer ställa frågan till lyssnarna att komma förbi och berätta vad de älskar med Södertälje. Även lokala profiler får berätta vad de älskar med sitt Södertälje.

I stora drag är detta vad som händer på plats: Inne i Kringlan bygger vi upp ett loungehäng. Två programledare håller i själva sändningen, kl 15.00–18.00 .

Men flera av Metropols programledare och profiler finns på plats och hittas med all säkerhet i saccosäckarna och bland godisskålarna.

DJ Seven - I sidekickar programledarna och spelar musik kl 15.00–18.00.

Reaggetjejen Syster Sol uppträder med två låtar LIVE i timmen mellan kl 17.00–18.00, och hon har med sig en egen DJ.

Grundarna till klädmärket Galagowear, spelare från Syrianska FC och Assyriska FF är några av de lokala profiler som kommer hälsa på under sändningen.

P3 Nyheter kommer vara på plats undertiden vi sänder för att bygga ett nyhetsnätverk och snacka nyheter med den som vill.

Vi kommer även ha ett fotbolsspelshörn där man kan lira och snacka fotboll med Metropols Dejan samt ett hänghörn där Metropols queen of webb Cassandra Mattsson kommer plåta, filma och tävla med våra lyssnare och lära känna dem än mer. Här kan man även önska och dedikera låtar som kommer spelas i kanalen framöver.  

En panel: Med fokus på vad som är “Bäst i Södertälje” kommer berätta vad de hypar just nu.

Vi kommer bjuda på godis och det kommer finnas en del sköna väskor, mobilsladdshållare och vi kommer lotta ut T-shirts.

Här hittar du Metropol 93,8: sverigesradio.se/metropol 


Om Södertälje City

Södertälje City är en samverkansplattform för aktörer och intressenter i stadskärnan. Södertälje Citys varumärke samlar profileringen av medlemmarnas egna varumärken och arbetar för samverkan och synergieffekter genom event och kommunikationsinsatser som presenterar allt som är på gång i centrum. Kommunikation sker under centrumföreningens egen logotyp som påminner om en kedja och är tänkt att spegla Södertäljes internationella prägel, dess gemenskap och idrottshistoria och samtidigt föra tankarna till vår berömda Kringla. Södertälje City är stadskärnan där världarna möts!


Kontaktpersoner

Aljoša Lagumdžija
VD
Aljoša Lagumdžija
Erik Hanzon
Marknads- & Kommunikationsansvarig
Erik Hanzon