2019-09-11 07:50Pressmeddelande

Succén återuppstår från de döda - vågar du besöka Spökhuset?

null

Idén var då helt ny. Ett spökhus som byggs av fritidsledare och ungdomar på fritidsgårdarna i Södertälje. När de byggt färdigt förvandlade de sig till spöken och onda andar som hemsöker huset. Man välkomnade alla besökare helt gratis och en av de läskigaste - och roligaste - halloweenkvällarna i Södertälje var ett faktum, med hundratals besökare. Nu återuppstår succén.

“Spökhuset blev otroligt populärt. Det var på alla sätt ett roligt och lyckat samarbete med fritidsgårdarna. I år satsar vi på ett ännu läskigare spökhus och hoppas att locka till ännu fler skrik och skratt”, säger Lena Raattamaa, event och marknadskoordinator på Södertälje City

”Efter förra årets succe så vill vi självklart göra om det”, säger Abdo Khoury, en av initiativtagarna till Spökhuset, och fritidsledare på Ung Fritid, Södertälje kommun. 

Alla är välkomna till spökhuset, men barn under 12 år ska ha en vuxen med sig.

Fler uppdateringar om Halloween-kvällen kan följas på Facebook-evenemanget Spökhus på Stora Torget

Evenemanget anordnas av Ung Fritid och Södertälje City.

-

För tips om händelser i stadskärnan och erbjudanden kring Halloween, följ Södertälje City på Facebook

Södertälje City jobbar med att stärka stadskärnans attraktivitet som besöks- nöjes- & shoppingmål utifrån våra tre fokusområden tillgänglighet, trygghet och puls.


Om Södertälje City

Södertälje City är en samverkansplattform för aktörer och intressenter i stadskärnan. Södertälje Citys varumärke samlar profileringen av medlemmarnas egna varumärken och arbetar för samverkan och synergieffekter genom event och kommunikationsinsatser som presenterar allt som är på gång i centrum. Kommunikation sker under centrumföreningens egen logotyp som påminner om en kedja och är tänkt att spegla Södertäljes internationella prägel, dess gemenskap och idrottshistoria och samtidigt föra tankarna till vår berömda Kringla. Södertälje City är stadskärnan där världarna möts!


Kontaktpersoner

Aljoša Lagumdžija
VD
Aljoša Lagumdžija
Erik Hanzon
Marknads- & Kommunikationsansvarig
Erik Hanzon