2019-06-11 15:39Pressmeddelande

Foodtruck-kväll i Södertälje City – Matfavorit i repris

null

Den uppskattade Foodtruck-kvällen återkommer till Stadsparken i Södertälje City, intill pendeltågsstationen. 25 Juni kl 17-21 intas parken av flera gästande restauranger och foodtrucks med olika teman. Då kommer både hitresta matbilar och tält där lokala restaurangägare visar upp sig och säljer sina rätter.

Juni-kvällen fylls med musik och ett brett utbud maträtter och sittbord i Stadsparken för att underlätta ätandet. Fem olika restauranger har bokats än så länge. Nyfikna besökare uppmanas att följa evenemanget på Facebook där deltagarinformationen uppdateras löpande.

"Det blir matfavorit i repris! Det här har varit väldigt uppskattade evenemang tidigare och vi bygger vidare på dem nu. Vi vill välkomna besökarna att upptäcka något nytt här i Södertälje City. En kul matupplevelse! Bord finns men om man vill kan man även ta med picknick-filt och några vänner för en riktig myskväll i Stadsparken. Vi hoppas se många matglada ute i city den 25 juni!" - Lena Raattamaa, Event och Marknadskoordinator på Södertälje City

Foodtruck-kvällar började i Södertälje City i juni 2018 och detta blir tredje gången som det arrangeras i Stadsparken. Första gången var det strålande väder och fyra utställare vilket inte riktigt motsvarade besökarnas förväntningar. Denna juni-kväll strävar Södertälje City efter dubbelt så många utställare och samma soliga väder som förra året.

Facebook-evenemanget: www.facebook.com/events/356291478363041/

Anordnas i samarbete med Kanalåret 2019 - ett jubileumsår för Södertälje som fylls av flera olika evenemang, möten och samverkansformer för att bjuda Södertäljeborna på ett år med ”extra allt”.
www.kanalaret2019.se

Södertälje City jobbar med att stärka stadskärnans attraktivitet som besöks- nöjes- & shoppingmål utifrån våra tre fokusområden tillgänglighet, trygghet och puls.


Om Södertälje City

Södertälje City är en samverkansplattform för aktörer och intressenter i stadskärnan. Södertälje Citys varumärke samlar profileringen av medlemmarnas egna varumärken och arbetar för samverkan och synergieffekter genom event och kommunikationsinsatser som presenterar allt som är på gång i centrum. Kommunikation sker under centrumföreningens egen logotyp som påminner om en kedja och är tänkt att spegla Södertäljes internationella prägel, dess gemenskap och idrottshistoria och samtidigt föra tankarna till vår berömda Kringla. Södertälje City är stadskärnan där världarna möts!


Kontaktpersoner

Aljoša Lagumdžija
VD
Aljoša Lagumdžija
Erik Hanzon
Marknads- & Kommunikationsansvarig
Erik Hanzon