Kön var lång under förra foodtruck-kväll i juni, men nu kommer dubbelt så många foodtrucks för att möta efterfrågan den 26 september i Stadsparken.
"Vi såg att det var en stor efterfrågan under Foodtruck-kvällen i juni och har därför satsat på att få hit minst dubbelt så många foodtrucks och kopplat på restauranger i centrum som kommer ha speciella erbjudanden under kvällen", säger Aljosa Lagumdzija, centrumchef, Södertälje Centrumförening.
Även musikinslag kommer finnas på scenen i stadsparken. En av Södertäljes lokala artister The Person uppträder, det blir Bachata och Salsa med Sara Brandström, Sara Brandström, Simon Yakob, Christian Illanes och Yasemin Fakhri samt Uncle Montana som håller uppe stämningen.
Södertäljemusikern Mikael Norstedt har turnerat över större delen av jordklotet med flertalet konstellationer. Mikael har under epitetet 'The Person' skrivit och producerat två EP's och lika många singlar sedan hösten 2016, som släppts på Södertäljebaserade skivbolagen TGR Music Group. Musiken beskrivs som 'psykedelisk R'n'B' och framförs Live.
”Det är ett nöje att få presentera lokala musikinslag på vårt evenemang – då vi alltid strävar efter lokala kopplingar”, säger Aljosa Lagumdzija, centrumchef, Södertälje Centrumförening.
På scenen - The Person
Mikael Norstedt - Sång/ Elgitarr
Mattias Karlsson - Keyboards
Filip Fjellström - Trummor
https://www.youtube.com/watch?v=Lg5SYRG7bp4
Program Under Foodtruck-kvällen 26 september i Stadsparken |
17.00 Food Truck öppnar |
17.15 - 18.00 Uncle Montana |
18.00 - 19.00 THE PERSON |
19.00 - 20.00 Uncle Montana |
20.00-20.30 SARA Brandström och Simon & CO (Dans Bachata och Salsa) |
20.30 - 21.00 Uncle Montana |
21.00 - Food Truck slutar |
Kontakt:
Aljosa Lagumdzija, centrumchef, Södertälje Centrumförening tfn: 070-7763162
Filp Fjällström, musikkoordinator tfn: 073-3559904
Södertälje Centrumförening jobbar med att stärka stadskärnans attraktivitet som besöks- nöjes- & shoppingmål utifrån våra tre fokusområden tillgänglighet, trygghet och puls.
Södertälje City är en samverkansplattform för aktörer och intressenter i stadskärnan. Södertälje Citys varumärke samlar profileringen av medlemmarnas egna varumärken och arbetar för samverkan och synergieffekter genom event och kommunikationsinsatser som presenterar allt som är på gång i centrum. Kommunikation sker under centrumföreningens egen logotyp som påminner om en kedja och är tänkt att spegla Södertäljes internationella prägel, dess gemenskap och idrottshistoria och samtidigt föra tankarna till vår berömda Kringla. Södertälje City är stadskärnan där världarna möts!